Wypełnianie wniosków Czyste Powietrze nie należy do najłatwiejszych. Multum dokumentów wymaga staranności i uwagi. Sprawdź, co musisz wiedzieć.
Program Czyste Powietrze
Czyste Powietrze to inicjatywa rządowa, która ma na celu poprawę jakości powietrza w Polsce. Dzięki niemu, właściciele domów mogą otrzymać dofinansowanie na wymianę starych pieców i kotłów na bardziej ekologiczne, a także na docieplenie budynków.
Dofinansowanie otrzymują osoby, które mają stosunkowo niski dochód. Poziomy dofinansowania, czyli wysokość kwoty, którą możemy otrzymać, zależny jest na jaki próg dochodowy się “łapiemy”.
W tym momencie rozróżniamy trzy poziomy dofinansowania: podstawowy, podwyższony i najwyższy. Pomoc w dofinansowaniu Czyste Powietrze oferuje Energetyczny Projekt.
Aby otrzymać dofinansowanie, należy wypełniony wniosek Czyste Powietrze złożyć do odpowiedniego, wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej. By uniknąć błędów i komplikacji, warto zapoznać się z tym, jak wygląda cała procedura złożenia dokumentów.
Jak wypełnić wniosek Czyste Powietrze ?
Wypełnienie wniosku Czyste Powietrze może przysporzyć wiele problemów. Pierwszym punktem powinno być zapoznanie się z istniejącymi regulaminami. Warto zajrzeć na stronę czystepowietrze.gov.pl, by przeczytać regulamin naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji. Słusznym jest także przeczytanie innych naszych poradników, które dotyczą Czystego Powietrza, a które znajdziecie na naszej stronie internetowej.
Jeśli składamy wniosek samodzielnie i nie wyręcza nas Energetyczny Projekt, który w ramach działań cały proces od A do Z bierze na siebie, należy przed złożeniem wniosku ustalić zakres realizowanego przedsięwzięcia.
Wypełnianie wniosków o dofinansowanie Czyste Powietrze należy rozpocząć od przygotowania niezbędnych dokumentów:
- księgi wieczystej lub innego aktu własności,
- zgody współwłaściciela/i, jeśli takowy jest,
- zgody współmałżonka, jeśli angażujemy go w zobowiązania finansowe,
- zaświadczenie o dochodach (przeczytaj więcej),
- umowę z wykonawcą (dotyczy prefinansowania).
Gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie Czyste Powietrze?
Wniosek składamy do wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw), w województwie, w którym znajduje się nasz budynek. Wniosek możemy złożyć przez internet (Generator Wniosków o Dofinansowanie), w urzędzie lub za pośrednictwem banku, który współpracuje z programem.
Wypełnianie wniosków program Czyste Powietrze należy rozpocząć od zarejestrowania się lub zalogowania w GWD. Po zalogowaniu należy zaznaczyć prawidłowy, nowy wniosek o dofinansowanie, zaznaczyć “Wnioski składane do wfośigw…” : nabór – Czyste Powietrze, Konkurs – wniosek o dofinansowanie oraz wybrać województwo.
Jak złożyć wniosek o dofinansowanie Czyste Powietrze?
Pisanie wniosku Czyste Powietrze nie zajmuje dużo czasu. Po uzupełnieniu dokumentu, należy złożyć i podpisać elektronicznie przez serwis gov.pl lub bezpośrednio przez system GWD. Można także złożyć wniosek z podpisem odręcznym. Należy wtedy wydrukować i podpisać dokument i dostarczyć osobiście do właściwego wfośigw.
Pomoc w wypełnianiu wniosku Czyste Powietrze - kto pomoże wypełnić wniosek o dofinansowanie Czyste Powietrze ?
Program Czyste Powietrze wypełnianie wniosków pozostawia wnioskodawcy lub firmie, która dzięki pełnomocnictwu zajmuje się dokumentacją. Dana instytucja wypełnia wniosek na stronie GWD, przesyła go automatycznie do właściwego wfośigw i załącza odpowiednie dokumenty w formie elektronicznej.
Ile kosztuje wypełnienie wniosku Czyste Powietrze?
Wypełnienie wniosku przez Energetyczny Projekt jest w cenie usługi, którą oferuje. Zajmujemy się dobraniem technologii, pomocą w dokumentacji, wykonujemy pracę techniczną i rozliczamy dofinansowanie. Warto zajrzeć na nasze realizację, aby dowiedzieć się, jak sprawnie przebiega współpraca z naszą firmą.
Czas rozpatrzenia wniosku Czyste Powietrze
Program Czyste Powietrze termin rozpatrzenia wniosku ma do 30 dni kalendarzowych od daty wpływu kompletnego i prawidłowego wniosku. Dlatego tak ważne jest dobre wypełnienie dokumentów. aby uniknąć przeciągania się naszej sprawy. Czyste Powietrze nowe wnioski traktuje priorytetowo.
Czyste Powietrze Co po złożeniu wniosku ?
Po złożeniu wnioski czekamy na decyzję Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jeśli jest ona pozytywna, należy w terminie 18 miesięcy, od dnia złożenia wniosku, zrealizować inwestycję, a następnie złożyć wniosek o jej rozliczenie.
FAQ (Pytania i odpowiedzi)
Czas złożenia wniosku należy tylko do nas. Program Czyste Powietrze kiedy składać wniosek nie uwzględnił w swoim regulaminie, jednak projekt trwa do 30 czerwca 2027 roku, do godziny 24.
Przez internet, w urzędzie lub z pomocą banku do wfośigw.
W nowej wersji programu można składać dwa wnioski.
Wnioskodawca lub firma, która uzyskała pełnomocnictwo.
Od momentu złożenia wniosku o płatność jest to 30 dni (jeśli wszystko jest wykonane prawidłowo).
Cała wiedza na temat wniosku o płatność rozszerzona jest w naszym poradniku.